هورادهوراد، تا این لحظه: 13 سال و 8 ماه و 16 روز سن داره

هدیه آسمونی الی و علیرضا

2.5 سالگی

1392/3/11 19:14
نویسنده : الهام
1,786 بازدید
اشتراک گذاری

اگر من بزرگ نمی شدم   موهای مادرم سفید نمی شد

اگر من بزرگ نمی شدم    کودک کودکی ام هنوز در حیاط خانه بازی می کرد

اگر من بزرگ نمی شدم    غروب جمعه برایم دلگیر نبود

اگر من بزرگ نمی شدم     تنهایی معنایش  همان تنهایی در اتاقم بود

اگر من بزرگ نمی شدم     هنوز می توانستم عمیق ترین خواب دنیا را  ببینم

اگر من بزرگ نمی شدم    هیچ وقت نمی دیدمت ودلم برایت تنگ نمی شد

ای کاش بزرگ نمی شدم و همیشه کودک می ماندم

یادت باشه کودکی بهترین دوران زندگیه .این رو نوشتم برات که هر روز میگی مامان ببین چقدر بزرگ و قوی شدم ایشاا. همیشه از این که بزرگ شدی راضی و خوشحال باشی

چند وقته از شیرین زبونیات چیزی ننوشتم هروقت یه چیزی میگی یا کاری می کنی میگم یادم باشه حتما بنویسم تا وقتی بزرگ شدی برات خاطره بشه  دیگه تصمیم گرفتم همه چی رو تو کاغذ بنویسم تا یادم نره هر وقت فرصت کردم بیام بذارم تو وبلاگت

تازگیها به نقاشی خیلی علاقمند شدی و 4و5 دقیقه ای با مدادرنگی و دفتر نقاشی سرگرم میشی دایره میکشی چشم میذاری میگی این جوجویه   هروقت چیزی رو بلد نیستی سوال می کنی و میگی "چه جوری مربع بکشم؟" دستت رو میگریم و با هم مربع میکشی  حتما باید صفحه ات کاملا سفید باشه و مدام می پرسی صفحه سفید کجاست؟

12 رنگ رو به انگلیسی بلدی و تکرار می کنی دیروز می پرسیدی طوسی چی میشه ؟

عاشق آهنگ "دیوونتم" پویا هستی هر روز عصر با صدای بلند باید گوش کنی و برقصی و میگی مامان منو ببین چه جوری می رقصم ...برای اینکه صداش رو خیی زیاد نکنی بهت گفتم که خاله سمانه(همسایه) بیدار میشه از خواب می پره حالا هروقت می خوای زیاد کنی می پرسی خاله سمانه بیداره؟ اشکال نداره زیاد کنم؟

می گم هوراد بیا کارت دارم  میگی صبر کن نقاشیم تموم بشه    صبر کن کارم تموم بشه یه ذره مونده  آخه من فدای زبونتم

توماشین داشتی به دنده دست میزدی علیرضا بهت گفت نباید دست بزنی بلافاصله گفتی  دیدی رسا دست زد گرگ اومد بردش   رسا پسر همسایه است که طفلکی رو روزی هزار بار میدی گرگ یا آقای پلیس ببره آخه توکه اصلا کار بد نمی کنی همه کارهای بد  رو اون میکنه البته من اصلا موافق این روش نیستم که تقصیر رو گردن کسی بندازی اما نمی دونم از کجا یاد گرفتی

به مغازه بازی خیلی علاقه داری پشت قفسه اسباب بازیهات می ایتسی و میگی بیا از من جنس بخر من میگم آقا یه دفتر نقاشی برای پسرم می خوام  میگی چه رنگی باشه عکس چی داشته باشه بزرگ باشه یا کوچک  آخرش هم میگی  گرومه (گرونه)  میگم ارزونتر بدین   میگی همش گرومه  فکر کنم از الان فهمیدی جه خبره تو بازارها

امروز تو مهد کودک مامان ستایش از دستت گله میکرد می گفت ستایش از تو میترسه و 3 روزه که مهد کودک نیومده به من گفت تو خونه باهاش صحبت کنین بگین زدن کار بدیه   منم گفتم ستایش که ماشاا.. 5 سالشه نباید بترسه  بعدش هم گفتم تو اصلا زدن بلد نبودی و از روزی که نیکا اومد تو مهد و بچه هار رو می زد ابن کار بد رو یاد گرفتی که خوشبختانه دیگه قبولش نکردن و گفتن نیارنش مهد . تو هم یه مدت بود از نیکا میترسیدی و اوضاعی داشتیم تو رو تو یه طبقه نگه می داشتن و اون رو تو یه طبقه دیگه  تا اینکه دیگه عذرش رو خواستن و راحت شدیم .

رفته بودیم مرکز خرید لاله جشنواره نوروزی بود و پنگول اومده بود چون جلو جا نبود دیدم خیلی شلوغه دستت رو گرفتم و بردمت عقب تر . گفتی ای بابا چرا عقب میری ؟  یه حرفایی  می زنی و حواست به همه جا هست

به بازیهای تخیلی خیلی علاقه داری کنار هم میشینیم مثلا سوار تاکسی شدیم تو راننده میشی از من می پرسی کجا میخوای بری   پول میگیری  و البته خیلی وقتا میگی جا نداریم  کارهای روزانه رو تو تخیل با خودت  بازی می کنی مثلا میریم مهد کودک  از ماشین پیاده میشی شیر میخری پول میدی  میری زنگ مهد رو می زنی به خانم آذران سلام می کنی و...

تو مهد کودک از این چادر های مسافرتی دارین صبح که با هم میریم یه سری من و خاله پریوش و چند تا از دوستات همه باید تو چادر بشینیم و هر وقت تو اجازه دادی بریم بیرون زیپ چادر رو هم میبندی و کسی جرات نداره دست بزنه تا تو امر کنی

امروز فنر زیر چادر  که دراومده بود را برداشته بودی و دنبال بچه ها میکردی البته خوشبختانه همشون بالای 5 سالند و می تونستن از دست تو جون سالم به در ببرن .بهار که 5 سالشه بهت میگفت هوراد "این دیگه شوخی بردار نیست" تو هم با تعجب نگاش میکری و میگفتی "چی ؟"

یکی از بچه ها بهت گفت هوراد این کار رو نکن .پسر بد این کار رو میکنه تو هم فورا گفتی"  من پسر بدیم "

خلاصه  تو مهد کودک میگفتن هوراد خیلی تحرک و هیجان داره  انگار پیش فعاله  . یه روز اومده بودن تست هوش و شخصیت گرفته بودن هوش رو گفته بودن برات زوده . این نتیجه تسته  و خوشحال شدم که پیش فعال نیستی

با عرض سلام خدمت والدین محترم هوراد عزیز

در طی ارزیابی هایی که از فزرند دلبند شما به عمل آمد تست هایی در زمنیه هوش و شخصیت از وی گرفته شد . نتایج آن خدمت شما والدین محترم اعلام می گردد.امیدواریم این نتایج بتواند منجر به شناخت کامل تری از توانمندی ها و نیازهای کودک شده و قدمی هرچند کوچک در راه تعالی او برداشته شود

 در تست سطح دلبستگی و سبک شخصیت :

هوراد عزیز از دلبستگی ایمن و مطمئنی برخوردار  می باشد یعنی با داشتن اطمینان قلبی از عشق والدین به خود می تواند با قلبی ارام و مطمئن به لذت از محیط بپردازد و خیلی خوب با کودکان و مربیان ارتباط برقرار می کند  تعامل سازنده و پویایی دارد و می تواند خود و توانمندی های خود را نشان دهد .چنین کودکی در صورتیکه در محیط شاد و مناسب رشد کند در بزرگسالی به شخصیتی برونگرا اجتماعی و فعال تبدیل می شود.

 

در تست اعتماد به نفس

کودک رشد خوبی را در این زمینه آغاز کرده است و از نیرو و شهامت بالایی برخوردار می باشد حتما برای اینکه به رشد او در این زمینه کمک کنید هر زمان که در منزل کار خوبی انجام می دهد (کشیدن نقاشی ) به سمت او بروید و بدنش را لمس کنید و به خاطر این کار از او تعریف کنید صدای شما تبدیل به اعتماد به نفس در کودک می شود و در هیچ برهه های از رندگی از وجود او خارج نمی شود.

 

در تست خلق کودک و توانمندیهایش

کودک از روحیه شاد و سرزنده ای برخوردار می باشد و سرزندگی نشاط و تحرک لازم در این سنین را دارد . از قدرت تخیل قوی برخوردار می باشد و دوست دارد دنیا را از دریچه تصورات تخیلی خود ببیند .میل زیادی به فعالیت و هیجان دارد و بعضا ممکن است گاهی صحبت های اطرافیان را متوجه نشود که این با توجه به سن او کاملا طبیعی است .والدین بعد از پایان دوره پرتحرکی حتما شاهد ارامش و شکل گیری شخصیت پویا در او خواهند بود.

 

در تست روابط خانوادگی

هوراد علاقه زیادی به پدر و مادر خود دارد و در کنار آنها شاد و خوشحال است به نظر می رسد کودک در محیط منزل از امنیت عاطفی کافی برخوردار می باشد و مشکل خاصی در این زمینه ندارد

 

در تست مسائل جنسی

کودک مشکل خاطی ندارد و از سلامت اخلاقی برخوردار می باشد

 

 

در تست افسردگی

کودک مشکل خاصی ندارد

 

 

در تست پیش فعالی

کودک مشکل خاصی ندارد

 

در تست تمرکز و توجه

کوک رشد خوبی را در این زمینه شروع کرده و آموزش های مهد و کشیدن نقاشی برای ارتقا او در این زمینه کافی است.

 

 

 

 

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)